Obchodní podmínky
Článek 1 - Definice
Na tyto Všeobecné obchodní podmínky se vztahují následující definice:
Lhůta pro odstoupení od smlouvy: lhůta, během níž může spotřebitel uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy;
Spotřebitel: fyzická osoba, která nevykonává povolání nebo podnikatelskou činnost a uzavírá se zhotovitelem smlouvu na dálku;
Den: kalendářní den ;
Transakce na dobu trvání: smlouva na dálku na řadu produktů a/nebo služeb, nichž je povinnost dodat a/nebo koupit rozložena v čase;
Trvalý nosič: jakýkoli prostředek umožňující spotřebiteli nebo podnikateli uchovávat informace určené jemu osobně způsobem, který umožňuje následné nahlédnutí a nezměněnou reprodukci.
Právo na odstoupení od smlouvy: spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku během lhůty na rozmyšlenou;
Dodavatel: fyzická nebo právnická osoba nabízející výrobky a/nebo služby spotřebitelům na dálku;
Smlouva uzavřená na dálku: smlouva, při níž je v rámci systému organizovaného podnikatelem pro prodej výrobků a/nebo služeb na dálku až do uzavření smlouvy včetně výhradně jedna nebo více technik komunikace na dálku;
Technika komunikace na dálku: prostředek, který lze použít k uzavření smlouvy, aniž by spotřebitel a podnikatel byli současně ve stejné místnosti.
Všeobecné podmínky: současné všeobecné podmínky dodavatele.
Článek 2 - Totožnost dodavatele
Název webové stránky: Tynarova
Název společnosti: ABI Galaxy
Adresa: Keurenplein 41, 1069 CD Amsterdam, Nizozemsko
E-mail: contact@tynarova.cz
Telefon: +31 657673790
společnosti: 88473198
Číslo DPH: NL004617309B62
Článek 3 - Použitelnost
Tyto všeobecné obchodní podmínky se vztahují na všechny nabídky dodavatele a na všechny smlouvy a objednávky uzavřené na dálku mezi dodavatelem a spotřebitelem.
Před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku musí být spotřebiteli zpřístupněno znění těchto všeobecných obchodních podmínek. Není-li to přiměřeně možné, uvede se před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku, že do všeobecných obchodních podmínek lze nahlédnout v prostorách podnikatele a že na žádost spotřebitele mu budou zaslány bezplatně co nejdříve.
Je-li smlouva uzavřena na dálku elektronickými prostředky, může být bez ohledu na předchozí odstavec a před uzavřením smlouvy na dálku text těchto všeobecných obchodních podmínek zpřístupněn spotřebiteli elektronickými prostředky takovým způsobem, aby jej spotřebitel mohl snadno uložit na trvalý nosič dat. Není-li to přiměřeně možné, bude před uzavřením smlouvy uzavřené na dálku uvedeno, kde lze do všeobecných obchodních podmínek elektronicky nahlédnout a že budou na žádost spotřebitele zaslány bezplatně elektronicky nebo jiným způsobem.
Pokud se vedle těchto všeobecných podmínek použijí zvláštní podmínky pro výrobky nebo služby, použijí se druhý a třetí odstavec obdobně a v případě rozporu všeobecných podmínek se spotřebitel může vždy spolehnout na platné ustanovení, které je pro něj nejvýhodnější.
Pokud je jedno nebo více ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek kdykoli zcela nebo částečně neplatné nebo neúčinné, zůstávají jinak smlouva a tyto Všeobecné obchodní podmínky v platnosti a dotyčné ustanovení se po vzájemné dohodě neprodleně nahradí ustanovením, které se co nejvíce blíží obsahu původního ustanovení.
Situace, na které se nevztahují tyto všeobecné obchodní podmínky, musí být posuzovány "v duchu" těchto všeobecných obchodních podmínek.
Jakákoli nejistota ohledně výkladu nebo obsahu jednoho nebo více ustanovení našich všeobecných obchodních podmínek musí být vykládána "v duchu" těchto všeobecných obchodních podmínek.
Článek 4 - Nabídka
Pokud má nabídka omezenou dobu platnosti nebo podléhá podmínkám, je to v nabídce výslovně uvedeno.
Nabídka je nezávazná. Zhotovitel má právo nabídku upravit a přizpůsobit.
Nabídka obsahuje úplný a přesný popis nabízených produktů a/nebo služeb. Popis musí být dostatečně podrobný, aby spotřebitel mohl nabídku správně posoudit. Pokud obchodník používá obrázky, musí tyto obrázky přesně zobrazovat nabízené výrobky a/nebo služby. Zjevné chyby nebo omyly v nabídce nejsou pro obchodníka závazné.
Veškeré obrázky, specifikace a údaje obsažené v nabídce jsou orientační a nemohou být důvodem pro náhradu škody nebo ukončení smlouvy.
Obrázky přiložené k produktům jsou věrným zobrazením nabízených produktů. Provozovatel nemůže zaručit, že zobrazené barvy přesně odpovídají skutečným barvám výrobků.
Každá nabídka obsahuje informace, které spotřebiteli objasňují, jaká práva a povinnosti jsou s přijetím nabídky spojeny. To se týká zejména
cena bez nákladů na celní odbavení a dovozní DPH. Tyto dodatečné náklady nese zákazník a nese je na své riziko. Poštovní a/nebo kurýrní služba použije zvláštní režim poštovních a kurýrních služeb pro dovoz. Tento režim platí, pokud je zboží dováženo do země určení EU, což je tento případ. Poštovní a/nebo kurýrní služba vybere DPH (s účtovanými náklady na celní odbavení nebo bez nich) od příjemce zboží;
náklady na dopravu ;
způsob, jakým bude dohoda uzavřena, a opatření, která jsou k tomu zapotřebí;
zda se na ně vztahuje právo na odstoupení od smlouvy, či nikoli;
způsob platby, dodání a plnění smlouvy;
lhůta přijetí nabídky nebo lhůta, během níž dodavatel ručí za cenu ;
výši sazby za komunikaci na dálku, pokud jsou náklady na použití komunikační techniky na dálku vypočteny na jiném základě než je běžná základní sazba za použitou komunikační techniku;
zda je smlouva po uzavření archivována, a pokud ano, jak k ní může spotřebitel přistupovat;
jak může spotřebitel před uzavřením smlouvy zkontrolovat údaje, které poskytl v souvislosti se smlouvou, a v případě potřeby je opravit ;
jakýkoli jiný jazyk, ve kterém může být dohoda uzavřena kromě nizozemštiny;
kodexy chování, k nimž se obchodník přihlásil, a způsob, jakým mohou spotřebitelé do těchto kodexů chování elektronicky nahlížet, a
minimální doba trvání smlouvy na dálku v případě transakce na dobu trvání.
Volitelné: dostupné velikosti, barvy a typy materiálů.
Článek 5 - Dohoda
S výhradou ustanovení odstavce 4 je smlouva uzavřena, když spotřebitel přijme nabídku a splní podmínky v ní stanovené.
Pokud spotřebitel přijal nabídku elektronicky, obchodník neprodleně potvrdí přijetí elektronické nabídky. Dokud obchodník přijetí této akceptace nepotvrdí, může spotřebitel smlouvu vypovědět.
Pokud je smlouva uzavřena elektronicky, dodavatel přijme vhodná technická a organizační opatření k ochraně elektronického přenosu dat a zajistí bezpečné webové prostředí. Pokud může spotřebitel platit elektronicky, přijme smluvní strana vhodná bezpečnostní opatření.
Podnikatel se může - v mezích právního rámce - dotazovat na schopnost spotřebitele dostát svým platebním závazkům, jakož i na všechny skutečnosti a faktory, které jsou důležité pro odpovědné uzavření smlouvy na dálku. Má-li podnikatel na základě tohoto šetření dobrý důvod smlouvu neuzavřít, má právo objednávku nebo žádost odmítnout k jejímu plnění připojit zvláštní podmínky a své rozhodnutí odůvodnit.
Podnikatel připojí k výrobku nebo službě dodané spotřebiteli tyto informace, a to písemně nebo takovým způsobem, aby si je spotřebitel mohl uchovat v přístupné formě na trvalém nosiči:
- adresu provozovny obchodníka, na kterou může spotřebitel zasílat své stížnosti;
- podmínky a postupy uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy nebo jasné prohlášení o vyloučení práva na odstoupení od smlouvy;
- Informace o zárukách a poprodejním servisu;
- údaje uvedené v čl. 4 odst. 3 těchto podmínek, pokud podnikatel tyto údaje neposkytl spotřebiteli již plněním smlouvy;
- podmínky pro ukončení smlouvy, pokud je uzavřena na dobu delší než jeden rok nebo na dobu neurčitou.
případě dlouhodobé operace se ustanovení předchozího odstavce vztahuje pouze na první dodávku.
Každá dohoda je podmíněna dostatečnou dostupností příslušných produktů.
Článek 6 - Právo na odstoupení od smlouvy
Při nákupu výrobků má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu po dobu 30 dnů. Tato lhůta na rozmyšlenou začíná běžet dnem následujícím po převzetí výrobku spotřebitelem nebo zástupcem, kterého spotřebitel předem určil a na který upozornil dodavatele.
Během doby chlazení musí spotřebitel s výrobkem a jeho obalem zacházet opatrně. Výrobek vybalí nebo použije pouze v rozsahu nezbytném k tomu, aby zjistil, zda si jej přeje ponechat. Pokud využije svého práva na odstoupení od smlouvy, vrátí výrobek dodavateli s veškerým dodaným příslušenstvím a - pokud je to rozumně možné - v původním stavu a obalu, v souladu s přiměřenými a jasnými pokyny dodavatele.
Pokud si spotřebitel přeje uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, musí o tom informovat obchodníka do 30 dnů od obdržení výrobku. Spotřebitel to musí oznámit písemně nebo e-mailem. Poté, co spotřebitel uvedl, že si přeje uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy, musí výrobek do 30 dnů vrátit. Spotřebitel musí prokázat, že dodané zboží bylo vráceno včas, například o odeslání.
Pokud zákazník neprojevil vůli využít svého práva na odstoupení od smlouvy nebo nevrátil výrobek dodavateli po uplynutí lhůt uvedených v odstavcích 2 a 3, je koupě uskutečněna.
Článek 7 - Poplatky v případě odstoupení od smlouvy
Pokud spotřebitel uplatní své právo na odstoupení od smlouvy, nese náklady na vrácení výrobků spotřebitel.
Pokud spotřebitel zaplatil určitou částku, vrátí mu ji dodavatel co nejrychleji, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Toto ustanovení platí za podmínky, že výrobek již byl zhotoviteli vrácen nebo že lze předložit přesvědčivý důkaz o úplném vrácení.
Článek 8 - Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy
Obchodník může vyloučit právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy u výrobků popsaných v odstavcích 2 a 3. Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy platí pouze tehdy, pokud to obchodník v nabídce jasně uvedl, a to alespoň v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy.
Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy je možné pouze u výrobků :
- provede zhotovitel v souladu se specifikacemi objednatele;
- které jsou zjevně osobní povahy;
- které ze své podstaty nelze vrátit;
- které se mohou poškodit nebo rychle stárnout;
- jejichž cena podléhá výkyvům na finančním trhu, které dodavatel nemůže ;
- pro jednotlivé noviny a časopisy;
- pro zvukové a obrazové záznamy a počítačový software, jejichž pečetě spotřebitel porušil.
- pro hygienické výrobky, jejichž plomby byly porušeny spotřebitelem.
Vyloučení práva na odstoupení od smlouvy je možné pouze u služeb:
- týkající se ubytování, dopravy, stravování nebo volnočasových aktivit, které se mají uskutečnit k určitému datu nebo během určitého období ;
- jehož doručování bylo zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro rozmyšlenou;
- O sázení a loteriích.
Článek 9 - Cena
Během doby platnosti uvedené v nabídce se ceny nabízených produktů a/nebo služeb nezvyšují, s výjimkou změn cen v důsledku změn sazeb DPH.
Na rozdíl od předchozího odstavce může podnikatel nabízet výrobky nebo služby, jejichž ceny podléhají výkyvům na finančním trhu, které nemůže ovlivnit, s proměnlivými cenami. Tato souvislost s výkyvy a skutečnost, že uvedené ceny jsou orientační, musí být v nabídce uvedena.
Zvýšení cen během tří měsíců po uzavření smlouvy je povoleno pouze v případě, že vyplývá z právních předpisů nebo zákonných ustanovení.
Zvýšení ceny od 3 měsíců po uzavření smlouvy je přípustné pouze v případě, že tak stanovil zhotovitel a :
- vyplývají z právních předpisů nebo zákonných ustanovení; nebo
- spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ode dne, kdy zvýšení ceny nabylo účinnosti.
Podle čl. 5 odst. 1 zákona o dani z obratu z roku 1968 je místem dodání země, kde přeprava začíná. V tomto případě se dodání uskutečňuje mimo EU. Následně poštovní nebo kurýrní služba vybere od zákazníka dovozní DPH nebo poplatky za celní odbavení. V důsledku toho nebude dodavatel účtovat žádnou DPH.
Veškeré ceny chybám tisku a sazbě. Za následky chyb v tisku a sazbě nenesemeodpovědnost. V případě tiskových a typografických chyb není dodavatel povinen dodat výrobek za nesprávnou cenu.
Článek 10 - Shoda a záruka
Zhotovitel ručí za to, že výrobky a/nebo služby odpovídají smlouvě, specifikacím uvedeným v nabídce, přiměřeným požadavkům na spolehlivost a/nebo použitelnost a právním a/nebo regulačním předpisům platným ke dni uzavření smlouvy. Je-li to dohodnuto, zhotovitel rovněž ručí za to, že výrobek je vhodný pro jiné než běžné použití.
Záruka poskytnutá dodavatelem, výrobcem nebo dovozcem nemá vliv na zákonná práva a nároky, které může mít spotřebitel vůči dodavateli na základě smlouvy.
Jakýkoli vadný nebo nesprávně dodaný výrobek musí být dodavateli písemně oznámen do 14 dnů od dodání. Výrobky musí být vráceny v původním obalu a v novém stavu.
Záruční doba dodavatele odpovídá záruční době výrobce. Zhotovitel však nikdy neodpovídá za konečnou vhodnost výrobků pro každé jednotlivé použití spotřebitelem, ani za jakékoli rady týkající se použití nebo aplikace výrobků.
Záruka se nevztahuje na případy, kdy
Spotřebitel dodané výrobky opravil a/nebo upravil sám nebo je nechal opravit a/nebo upravit třetími osobami;
Dodané výrobky byly vystaveny neobvyklým podmínkám nebo s nimi bylo zacházeno nedbale nebo v rozporu s pokyny dodavatele a/nebo informacemi na obalu;
Vada je zcela nebo zčásti důsledkem předpisů, které uložily nebo uloží orgány veřejné moci, pokud jde o povahu nebo kvalitu použitých materiálů.
Článek 11 - Dodávka a plnění
Zhotovitel věnuje maximální možnou péči přijímání a vyřizování objednávek výrobků.
Místem doručení je adresa, kterou spotřebitel sdělí společnosti.
S výhradou ustanovení článku 4 těchto všeobecných obchodních podmínek společnost vyřídí přijaté objednávky co nejrychleji, nejpozději však do 30 dnů, pokud se spotřebitel nedohodl na delší dodací lhůtě. Pokud se dodání opozdí nebo pokud objednávka nemůže být splněna nebo může být splněna pouze částečně, bude spotřebitel informován nejpozději do 30 dnů od podání objednávky. V takovém případě má spotřebitel právo bezplatně odstoupit od smlouvy náhradu škody.
V případě odstoupení od smlouvy podle předchozího odstavce vrátí dodavatel spotřebiteli zaplacenou částku co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
Pokud se ukáže, že dodání objednaného výrobku není možné, dodavatel se vynasnaží dodat náhradní výrobek. Nejpozději při dodání bude jasně a srozumitelně uvedeno, že se dodává náhradní zboží. U náhradních položek nelze vyloučit právo na odstoupení od smlouvy. Náklady na vrácení zboží nese zhotovitel.
Veškeré dodávky jsou pro spotřebitele vždy zdarma, pokud není výslovně uvedeno jinak.
Nebezpečí poškození a/nebo ztráty výrobků nese zhotovitel až do okamžiku doručení spotřebiteli nebo předem určenému zástupci, na kterého byl zhotovitel upozorněn, pokud není výslovně dohodnuto jinak.
Článek 12 - Termínované transakce: doba trvání, ukončení a obnovení
Ukončení činnosti
Spotřebitelé mohou kdykoli vypovědět smlouvu na dobu neurčitou o pravidelných dodávkách produktů (včetně elektřiny) nebo služeb, a to podle dohodnutých pravidel pro výpověď a s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc.
Spotřebitelé mohou vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu určitou, jejímž předmětem jsou pravidelné dodávky výrobků (včetně elektřiny) nebo služeb, kdykoli ke konci doby určité, a to podle dohodnutých pravidel pro výpověď a s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc.
Spotřebitel může smlouvy uvedené v předchozích odstavcích měnit:
ukončit kdykoli a neomezovat ukončení na určitou dobu nebo období;
je alespoň ukončil stejným způsobem, jakým je uzavřel;
jsou vždy ukončeny se stejnou výpovědní lhůtou, jakou stanovil zadavatel.
Prodloužení
Smlouvu uzavřenou na dobu určitou, která se vztahuje na pravidelné dodávky výrobků (včetně elektřiny) nebo služeb, nelze mlčky prodloužit nebo obnovit na dobu určitou.
Bez ohledu na předchozí odstavec může být smlouva na dobu určitou uzavřená na pravidelné dodávání denního nebo týdenního tisku a časopisů mlčky prodloužena na dobu určitou nepřesahující tři měsíce, pokud spotřebitel může prodlouženou smlouvu vypovědět ke konci prodlouženého období s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc.
Smlouva uzavřená na dobu určitou, jejímž předmětem je pravidelné dodávání výrobků nebo služeb, může být mlčky prodloužena na dobu neurčitou pouze tehdy, pokud spotřebitel může smlouvu kdykoli vypovědět s výpovědní lhůtou nepřesahující jeden měsíc a s výpovědní lhůtou nepřesahující tři měsíce, pokud se smlouva týká pravidelného dodávání denního nebo týdenního tisku a časopisů, avšak méně než jednou měsíčně.
Smlouva na dobu určitou o pravidelném dodávání denního nebo týdenního tisku a časopisů na počáteční období (zkušební nebo úvodní předplatné) se mlčky neprodlužuje a automaticky končí uplynutím zkušebního nebo úvodního období.
Doba trvání dohody
Pokud je smlouva uzavřena na dobu delší než jeden rok, může spotřebitel smlouvu vypovědět kdykoli po uplynutí jednoho roku s výpovědní lhůtou nejvýše jeden měsíc, pokud není rozumné a spravedlivé smlouvu vypovědět před uplynutím sjednané doby.
Článek 13 - Platba
Není-li dohodnuto jinak, musí být dlužné částky spotřebitele uhrazeny do 7 pracovních dnů od začátku lhůty na rozmyšlenou uvedené v čl. 6 odst. 1. V případě smlouvy o poskytnutí služby začíná tato lhůta běžet, jakmile spotřebitel obdrží potvrzení o uzavření smlouvy.
Spotřebitel je povinen neprodleně informovat dodavatele o jakýchkoli nepřesnostech v poskytnutých nebo uvedených platebních údajích.
V případě nezaplacení ze strany spotřebitele je zhotovitel s výhradou zákonných omezení oprávněn účtovat přiměřené náklady, na které byl spotřebitel předem upozorněn.
Článek 14 - Postup pro podávání stížností
Reklamace týkající se plnění smlouvy musí být podána dodavateli do 7 dnů s úplným a jasným popisem poté, co spotřebitel zjistil vady.
Na stížnosti podané dodavateli bude odpovězeno do 14 dnů ode dne jejich obdržení. Pokud stížnost vyžaduje delší předvídatelnou dobu vyřízení, odpoví zhotovitel v rámci 14denní lhůty s oznámením o přijetí a uvedením, kdy může spotřebitel očekávat podrobnější odpověď.
Pokud se stížnost nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, vznikne spor, který může být předmětem řešení.
Stížnost nepozastavuje povinnosti provozovatele, pokud provozovatel písemně neuvede jinak.
Pokud provozovatel uzná reklamaci za oprávněnou, dodané výrobky bezplatně vymění nebo opraví podle svého uvážení.
Článek 15 - Spory
Smlouvy mezi podnikatelem a spotřebitelem, na které se vztahují tyto všeobecné obchodní podmínky, se řídí výhradně nizozemským právem. A to i v případě, že spotřebitel má bydliště v zahraničí.
Informace o společnosti
Název webu: Tynarova
Název společnosti: ABI Galaxy
Adresa: Keurenplein 41, 1069 CD Amsterdam, Nizozemsko
E-mail: contact@tynarova.cz
Kontaktní formulář: zde
Telefon: +31 657673790
Číslo společnosti: 88473198
DIČ: NL004617309B62
Provozní doba zákaznické podpory:
Pondělí až pátek: 09:00–17:00
Sobota a neděle: 11:00–16:00
Snažíme se odpovědět ještě tentýž den.